Вкъщи с Ними – ролеви игри

Освен че са много забавни и развиват социалните умения, чрез ролевите игри децата могат да научат и много други неща. Представяме ви нашите идеи, с които можете да обогатите и доразвиете някои традиционни ролеви игри, като добавите към тях нови елементи, които да направят играта по-интересна.

Ресторант

Първо изберете продуктите, с които ще готвите – може да са части от други игри, дървени фигурки или направени от плат, цветни топчета вместо сладолед, може просто да си нарисувате продукти или дори да използвате реални. Спрямо продуктите си направете меню – на малки листчета нарисувайте 2-4 продукта, които влизат в състава на ястието, на всяко листче отбележете и цената. Изрежете кръгчета и си направете парички, с които да плащате. И най-интересната част – направете магазин, от който можете да си купувате различни неща, за да развивате ресторанта. В магазина можете да включите допълнителни масички, покривки, нов сервиз или купички за готвене, различна украса. Можете да разделите продуктите за готвене, като оставите част от тях в магазина и постепенно да добавяте нови рецепти. Сложете различни цени на нещата в магазина – така детето ще се научи, че ако иска да си купи нещо по-голямо трябва да спестява малко по-дълго време от парите, които печели в ресторанта. С тази игра се упражнява наблюдателността – да избира точните продукти за рецептите, цифрите (при плащането), събиране и изваждане (връщане на ресто).

Зоологическа градина

Изберете кои животни ще включите – можете да използвате фигурки от други игри, да си нарисувате или да си принтирате и сглобите оттук. Решете кои животни могат да живеят заедно и им постройте клетки с кубчета от някой конструктор или използвайте празни кутии. За всяко животно изберете храна – ако имате подходящи фигурки използвайте тях, или си нарисувайте. Поставете във всяка клетка и купичка с вода. По желание украсете клетките като нарисувате дърво за маймуните или река за хипопотама и крокодилите. Нарисувайте билет и отбележете цената на него. Изрежете кръгчета и направете парички. По желание направете магазин, подобно на ресторанта, в който със спечелените пари може да се купуват още животни, храна за тях, украса за клетките и други. Влезте в ролята на екскурзовод и разкажете за всяко животно къде живее, с какво се храни и други любопитни факти. Разменете ролите и позволете на детето да бъде екскурзовод и да ви разкаже какво е запомнило.

Фризьорски салон

Направете модел на лице от чиния за еднократна употреба или твърд картон, като пробиете дупки и вмъкнете прежда за коса. Може да плетете плитки, да връзвате опашки, да подравнявате косата с ножичка. Лицето изрежете от хартия и залепете, за да може да се сменя – дайте на детето моливи и флумастери или дори стари гримове, за да го гримира. От картон или по-твърда хартия изрежете ръка. В горната част на пръстите изрежете процепи и пъхнете в тях тънки хартиени ленти, които ще играят ролята на нокти. Детето може да се упражнява да изрязва ноктите и да ги лакира. Можете да изрежете кръгчета и да направите парички и да определите цена на всяка услуга. По желание можете да направите магазин, от който с печалбата да купувате допълнителни неща за салона – нови фибички, различни цветове лак и други. Игрите помагат за развитие на сръчността и фината моторика, но освен това с тях детето може да научи и упражнява цифрите.

Лекар

От тези видеа (тук и тук) можете да видите как да си направите табелка за лекарски кабинет, здравен картон и стетоскоп. Ако нямате лекарски комплект, можете да използвате подръчни материали, например вместо спринцовка – дозаторите от детските лекарства; празни бутилки и кутийки – за различните видове лекарства, нарисуван върху картон термометър, рисунка вместо рентгенова снимка, памучета и вода за промивне на „ранички“ и други. Освен кукли, децата могат да преглеждат и „лекуват“ и животни или пък мама и тате.

Сподели:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *